Každý, i ten největší abstinent, si výjimečně dopřeje malou skleničku nebo kapku alkoholu alespoň na přípitek při zvláštních příležitostech. Existuje však alkoholický nápoj, který vám neublíží, naopak vám pomůže shodit nějaké to kilo a hlavně zaručeně odbourá cholesterol v krvi.
Pokud jste milovníky dobrého suchého červeného vína, gratulujeme vám k vaší volbě. Četné vědecké studie prokázaly, že červené víno má pozitivní vliv na činnost srdce, snižuje oxidační stres a dokonce reguluje hladinu cukru v krvi.
Kolik vína si můžeme bezpečně dopřát?
Nic se nemá přehánět, a to se týká i pití vína. Odbornice na zdravý životní styl uvádí, že obecně se jako denní dávka doporučuje 20 gramů alkoholu pro muže a 10 gramů pro ženy. To znamená jednu skleničku pro ženy a dvě skleničky pro muže.
Nápoj plný antioxidantů
Pokud si chceme večer dopřát trochu alkoholu, je nejlepší volbou červené víno. „Už malé množství tohoto destilátu dodá tělu silné antioxidanty, které léčí organismus na buněčné úrovni,“ říká odborník na výživu. Antioxidanty jsou látky, které chrání buňky před poškozením volnými radikály. Snižují tak oxidační stres, který je hlavním motorem aterosklerózy a všech kardiovaskulárních onemocnění.
Zapomeňte na vysokou hladinu cholesterolu
Naprostá většina lidí trpí vysokou hladinou cholesterolu. Pouhá jedna nebo dvě sklenky suchého červeného vína pomáhají snižovat hladinu škodlivého LDL cholesterolu a zároveň zvyšují produkci tělu prospěšného HDL cholesterolu. Vědci se domnívají, že za vše může cenný antioxidant zvaný resveratrol, který je právě v tomto víně hojně obsažen. Resveratrol se samozřejmě nachází i v bílých hroznech, ale ve velmi malém množství, proto je červené víno tak zdravé a tělu prospěšné.
Zhubnout a dopřát si skleničku?
Podle nedávné studie provedené Purdue University v americkém státě Indiana se ukázalo, že sloučenina piceatannol blokuje schopnost nezralých tukových buněk vyvíjet se a růst. Odborník vysvětluje, že právě tato látka je účinná v boji proti přibývání na váze.
