Horký čaj. Jak vám může pomoci s imunitou a stresovými situacemi?

Sdílet
Čaj
Horký čaj. Jak vám může pomoci s imunitou a stresovými situacemi? Foto: www.freepik.com

Polští vědci z Lodžské univerzity tvrdí, že pití horkého nápoje, jako je čaj, může mít pozitivní zdravotní účinky. Podle studie zveřejněné v časopise Journal of Physiology and Pharmacology může pravidelné pití horkého čaje pomoci snížit riziko srdečních onemocnění. Vědci zkoumali zdravotní účinky horkého nápoje na 19 zdravých lidech ve věku 21 až 31 let, kteří každý den po dobu dvou týdnů pili 400 ml horkého čaje. Po období pití horkého čaje vědci měřili hladinu oxidačního stresu, což je stav, kdy se v těle hromadí příliš mnoho reaktivních molekul, které mohou poškozovat buňky a způsobovat záněty a různá onemocnění.

Výsledky ukázaly, že u všech účastníků studie, kteří pravidelně pili horký čaj, se snížila hladina oxidačního stresu a zlepšila se funkce cév. Kromě toho vědci zjistili, že pití horkého čaje může snížit hladinu cholesterolu a má pozitivní vliv na trávení. Přestože studie byla provedena na malém vzorku lidí a k potvrzení těchto výsledků je zapotřebí dalšího výzkumu, pití horkého čaje může být snadným a zdravým způsobem, jak udržet své tělo v dobré kondici.

Vědci provedli studii na téma konzumace horkých nápojů a jejich vlivu na krevní tlak. Během studie sledovali, jak krevní tlak reaguje na konzumaci horkého nápoje a jak dlouho trvá, než se krevní tlak vrátí na normální úroveň.

Výsledky studie ukázaly, že krevní tlak se po konzumaci horkého nápoje zvýšil, což může být způsobeno především zvýšenou teplotou nápoje. Výzkum však také ukázal, že pokud člověk pravidelně konzumuje horký nápoj, například čaj nebo kávu, jeho tělo se tomuto zvýšení krevního tlaku přizpůsobí a krevní tlak se udržuje na stabilní úrovni.

Sdílet Sdílet na Facebooku Odeslat na WhatsApp Odeslat článek emailem

Nejčtenější za 24 hodin

Doporučeno