Jak pití kávy ovlivní velikost ženských prsou

Sdílet
Jak pití kávy ovlivní velikost ženských prsou
Co pití kávy udělá s velikostí ženských prsou Foto: www.gettyimages.com

Švédští vědci zjistili, že pití kávy má vliv na velikost ženských prsou. Teď si stejně jako vy a já řeknete, že vědci nemají nic důležitějšího na zkoumání, například léky na rakovinu nebo jiné závažné nemoci.

Co vlastně vědci zjistili?

Vedoucí výzkumnice Helena Jernstroemová zkoumala údaje o ženách s velkými prsy a jejich vliv na možný vznik rakoviny prsu. Tehdy objevila souvislost mezi kávou a prsy. Zjistila, že ženy, které pravidelně pijí kávu, mají nižší riziko vzniku rakoviny prsu. Je to proto, že látky obsažené v kávě ovlivňují produkci estrogenu. Tyto látky mění metabolismus tak, že žena získává lepší konfiguraci různých typů estrogenů, čímž se snižuje riziko vzniku rakoviny prsu.

Kromě vlivu na rakovinu dospěly švédské studie provedené na 270 ženách také k závěru, že více než 50 % žen nese gen, který je zodpovědný za zmenšení prsou u pijáků kávy. Po vypití 3 šálků kávy se tento gen aktivuje a s každým dalším šálkem je účinek výraznější.

Výzkumník Jernstoerm však uklidňuje: „Ano, prsa se zmenší, ale nemusíte se bát, že by úplně zmizela.“ Vědci se však obávají, že se prsa zmenší.

Nicméně s humorem dodává: „Kdo si myslí, že podle velikosti podprsenky pozná, zda pije kávu, bude zklamán.“

Problém je v tom, že existují dvě proměnné – velikost košíčků a také délka ramínek, takže jen z velikosti košíčků nelze určit skutečnou velikost prsou“. Je důležité si uvědomit, že mýtus o tom, že muži dávají přednost pouze velkým prsům, je skutečně jen mýtus.

Proto mohou ženy s menší velikostí prsou i nadále v klidu popíjet svou oblíbenou kávu.

Sdílet Sdílet na Facebooku Odeslat na WhatsApp Odeslat článek emailem

Nejčtenější za 24 hodin

Doporučeno