Jste příznivci smažených klobás? Věřte tomu nebo ne, ale můžete se jimi otrávit. Rozhodně je nedávejte svým dětem. Vědci se zabývali vlivem tohoto druhu masa na zdraví dětí. Výsledky jsou skutečně děsivé.
Vliv uzenin na zdraví dětí
Vědci z University of North Carolina v Chapell Hill zkoumali vliv různých druhů masa na zdraví dětí. Zkoumali nejen samotné děti, ale také těhotné ženy. Co zjistili? Inu, nic dobrého – zejména pokud jde o uzeniny, smažené nebo předvařené. Těhotné ženy, které pravidelně, zhruba jednou týdně, konzumovaly uzeniny nebo párky, riskovaly, že se u jejich nenarozených dětí objeví nádor na mozku. U dětí, které jedly podobné uzeniny jednou týdně nebo častěji, se tato pravděpodobnost zvýšila o 20 procent.
Již předchozí studie varovaly, že tento druh masa má katastrofální vliv na zdraví dětí. 12 párků měsíčně = 6x vyšší riziko leukémie. Párky v rohlíku konzumované dětmi zvyšují riziko nádorů mozku a lymfomu.
Proč jsou uzeniny tak škodlivé pro zdraví?
Na vině jsou dusičnany v mase. Při zahřívání se přeměňují na nitrosaminy, které jsou karcinogenní. Lékaři již dlouho varují, že by lidé neměli jíst smažené maso, a další studie tuto tezi jen podporují.