Máte vysoký cholesterol? Jezte tyto potraviny!

Sdílet
Jak dodržovat dietu s nízkým obsahem cholesterolu 722x406.jpg

Lidské tělo si cholesterol buď samo vytváří v játrech, nebo ho přijímá potravou. Je nezbytný pro správnou funkci buněk, nervů a hormonů.

Pokud tyto potraviny nekonzumujete, zvažte přidání těchto zdravých dobrot do svého jídelníčku.

Jak dodržovat dietu s nízkým obsahem cholesterolu 722x406.jpg

Ovesné vločky

Pokud chcete snížit hladinu cholesterolu, změna ranního jídla může být dobrým začátkem. Změna snídaně na poctivou porci ovesných vloček může snížit LDL („špatný“) cholesterol o 5,3 % již za 6 týdnů. Klíčem k tomuto snížení cholesterolu je beta-glukan , látka obsažená v ovsu, která pohlcuje LDL – vaše tělo ho pak vyloučí

Kvalitní červené víno

Máte rádi opravdu dobré a kvalitní červené víno? Ukázalo se, že odrůda Tempranillo s vysokým obsahem vlákniny, ze které se vyrábí červená vína, jako je Rioja, může skutečně výrazně snižovat hladinu cholesterolu . Studie provedená vědci v Madridu zjistila, že pokud lidé pravidelně a v přiměřeném množství konzumovali kvalitní červené víno, hladina LDL se u nich snížila o 9 %. A těm, kteří měli vysoký cholesterol, klesl LDL dokonce o 12 %. Mějte však na paměti, že musí jít o kvalitní víno, nikoli o nějakou levnou náhražku. A musí to být červené víno, bílé víno tyto vlastnosti nemá.

Losos a tučné ryby

732x549_how_much_cholesterol_should_i_have_per_day.jpg

Omega-3 tuky jsou jedním z přírodních zázraků zdraví na světě a je prokázáno, že jsou spolehlivou prevencí srdečních chorob, demence a mnoha dalších onemocnění. Nyní mohou tyto mastné kyseliny přidat do svého repertoáru další zdravotní benefit: snížení hladiny cholesterolu . Podle výzkumů může nahrazení nasycených tuků omega-3 kyselinami, které jsou obsaženy například v lososu , sardinkách a obecně v tučných mořských rybách, zvýšit hladinu dobrého cholesterolu až o 4-5 %. Lososa a kvalitní mořské ryby jezte 2-3krát týdně.

Ořechy

Pokud hledáte další skvělou svačinu, která snižuje hladinu cholesterolu, podle výzkumů byste měli loupat ořechy! Ve studii publikované v časopise American Journal of Clinical Nutrition se u lidí, kteří 6 dní v týdnu po dobu 1 měsíce jedli 50 g vlašských ořechů, snížil celkový cholesterol o 5,4 % a LDL cholesterol o 9,3 % . Dalšími vhodnými ořechy, které lze v této souvislosti konzumovat, jsou mandle a kešu ořechy. Ořechy jsou zdravé , ale mají také vysoký obsah kalorií, proto buďte s jejich konzumací opatrní. Nejezte je po kilech. Nicméně 50-100 g denně je v pořádku.

Kvalitní čaj

Kvalitní čaj je známý zejména pro svůj obsah antioxidantů, které působí proti rakovině. Málokdo však ví, že čaj je také skvělou obranou proti vysoké hladině LDL cholesterolu. Podle výzkumů bylo prokázáno, že černý čaj snižuje hladinu krevních tuků až o 10 % během pouhých 3 týdnů. Připravte si proto denně šálek kvalitního zeleného čaje (vyhněte se náhražkám).

Olivový olej

Tento skvělý olej, který je oblíbený zejména ve Středomoří, zvyšuje HLD cholesterol.

Česnek a cibule

Česnek nižší cholesterol zdravé potraviny 1024x682.jpg

Tyto dvě potraviny snižující hladinu cholesterolu pomáhají snižovat LDL cholesterol díky sloučeninám obsahujícím síru – pomáhají čistit tepny.

Sdílet Sdílet na Facebooku Odeslat na WhatsApp Odeslat článek emailem

Nejčtenější za 24 hodin

Doporučeno