.
Začínáte den kávou a něčím sladkým? Studie prokázaly, že káva může zlepšit vaše schopnosti učení, soustředění a paměť. Vědci z Barcelonské univerzity prokázali, že mozek funguje efektivněji „pod vlivem“ kofeinu a glukózy. Kromě toho přináší mnoho dalších výhod.
Snížení rizika srdečních onemocnění
Pokud se obáváte o své kardiovaskulární zdraví, můžete zkusit vypít 3 šálky kávy denně. Vědci zkoumali vztah mezi poruchami srdečního rytmu a příjmem kofeinu. Výsledek, který byl publikován v časopise JACC: Clinical Electrophysiology, odhalil souvislost u mnoha z 230 000 testovaných osob. Ti, kteří pili kávu pravidelně, měli výrazně nižší riziko fibrilace síní než ti, kteří kávu nepili tak často.
Dělá vás šťastnějšími
Šálek kávy po ránu vám dodá více energie a pomůže vám se probudit. Ale věděli jste, že vás může učinit šťastnými? Podle vědců pití více než jednoho šálku kávy denně snižuje díky antioxidačním látkám riziko deprese.
Snižuje riziko cukrovky
Rozsáhlá studie odhalila, že lidé, kteří vypijí 7 šálků kávy denně, mají až o 50 % nižší riziko vzniku cukrovky ve srovnání s těmi, kteří vypijí pouze 2 šálky denně.
Pomáhá při Alzheimerově chorobě
Přesně jeden šálek kávy denně udržuje Alzheimerovu chorobu na uzdě. Vědci zdůrazňují, že kofein sice nezabraňuje Alzheimerově chorobě a demenci, ale pomáhá udržet toto onemocnění pod kontrolou.
Jste přátelštější
Američtí vědci provedli experiment na několika lidech. Některým dali šálek kávy. Výsledek? Ti, kteří dostali kávu, byli přátelštější k cizím lidem a šťastnější, když se s nimi setkali.
Chrání před rakovinou
Některé výzkumy naznačují, že káva může snižovat riziko vzniku rakoviny, i když nic nebylo důsledně prokázáno. Jedna studie mimo jiné odhalila, že ženy, které pily více než čtyři šálky kávy denně, měly o 22 % nižší riziko rakoviny dělohy než ženy, které kávu nepily vůbec, uvádí Live Science. Nyní znáte některé z mnoha úžasných zdravotních přínosů každodenního pití kávy. Pokud kávu nepijete vůbec, možná byste měli zvážit, zda nezačít s jedním šálkem denně.
