Odborníci zjistili, který druh mléka je pro zdraví lidí nejhorší: omezte jeho pití

Sdílet
Mléko
Odborníci zjistili, který druh mléka je pro lidské zdraví nejhorší: Omezte pití tohoto mléka Foto: www.gettyimages.com

Mnoho lidí dbá na pravidelné pití mléka ve snaze posílit zdraví svých kostí. Faktem ale je, že vše závisí na druhu mléka, které konzumujete…

Podle nové španělské studie může jeden druh mléka místo toho, aby posiloval zdraví kostí, urychlovat stárnutí mozku. Odborníci však dodávají, že je třeba provést další výzkum.

V rámci výzkumu, který byl nedávno publikován v časopise Molecular Nutrition & Food Research, poskytlo 4 668 účastníků ve věku 55 až 75 let informace o svých stravovacích návycích. Absolvovali také neuropsychologické testy. Všichni účastníci byli vystaveni vysokému riziku vzniku kardiovaskulárních onemocnění.

O dva roky později provedli odborníci stejné vyšetření. Zjistili totiž možnou souvislost mezi vyšší mírou úbytku kognitivních funkcí a pitím plnotučného mléka. Tato zjištění však nejsou definitivní. „Nejdůležitějším poznatkem z této studie je, že se jedná o velmi raná pozorování, což znamená, že je nelze brát jako evangelium,“ uvedla dietoložka Kristin Carlinová z Jersey City Medical Center.

Zdraví může být ovlivněno mnoha dalšími faktory, které výzkumníci ve své práci nezohlednili. „Pokud zjistíme, že vysoká konzumace mléčných výrobků koreluje s větším poklesem kognitivních funkcí, neznamená to, že je příčinou tohoto poklesu,“ dodala Carlinová. Lidé, kteří přijímají hodně mléčných výrobků, mohou mít větší pravděpodobnost, že budou současně přijímat i hodně cukru. Vysoký příjem cukru a z něj vyplývající prudký nárůst inzulínu může být skutečnou příčinou poklesu kognitivních funkcí. Pokud jde o pití mléka, odborník doporučuje umírněný příjem mléčných výrobků a upřednostnění kvality před kvantitou. Doporučuje také fermentované zdroje bohaté na probiotika, jako je jogurt, kefír a lassi.

Sdílet Sdílet na Facebooku Odeslat na WhatsApp Odeslat článek emailem

Nejčtenější za 24 hodin

Doporučeno