Pijete kávu před snídaní? Vyhněte se tomuto zlozvyku

Sdílet
Káva

Káva má pro naše tělo mnoho pozitivních účinků. Jak však ukázaly mnohé vědecké studie, je velmi důležité, v jakou denní dobu si šálek kávy vychutnáváme. Pokud pravidelně pijete kávu před snídaní, tedy na lačný žaludek, narušujete svůj metabolismus a zaděláváte si na řadu zdravotních problémů.

Pití kávy ráno na lačný žaludek vám zadělává na problémy.

Dáváte si hned ráno silnou kávu, abyste se nabudili, a pak teprve snídáte? Pokud pijete kávu ráno po bezesné noci nebo jen po několika hodinách spánku, můžete si tímto zvykem výrazně narušit metabolismus. Pokud to děláte pravidelně, několikanásobně se zvyšuje riziko vzniku cukrovky 2. typu, jak ukazuje studie Centra pro výživu, cvičení a metabolismus na univerzitě v Bathu.

„Téměř polovina z nás vypije šálek černé kávy krátce po probuzení, a to zcela intuitivně. Čím více se cítíme unavení, tím silnější kávu si uděláme. Vysvětlit lidem, že je to špatně, je však velmi obtížné,“ uvedl vedoucí výzkumník James Betts z University of Bath.

Kofein před snídaní omezuje schopnost organismu tolerovat cukr

Jaký je tedy důvod, proč je pravidelné pití kávy před snídaní špatné? Kofein obsažený v kávě brání svalům vstřebávat cukry, které následně konzumujeme během snídaně. Podle vědců z University of Bath tedy pití kávy před snídaní výrazně narušuje kontrolu hladiny cukru v krvi. Tento zlozvyk zvyšuje riziko cukrovky 2. typu i srdečních onemocnění.

Vědci z Centra pro výživu, cvičení a metabolismus na univerzitě v Bathu zveřejnili výsledky své studie v časopise British Journal of Nutrition. Studie mimo jiné vyzývá k tomu, aby si lidé po snídani dopřávali kávu. Šálek kávy v poledne vás sice probudí, ale následně omezí schopnost organismu tolerovat cukry v jídle, které si následně dáte k snídani.

Pití kávy prospívá našemu zdraví

Pití kávy během dne má však řadu zdravotních výhod. Pokud si denně dopřejete dva až tři šálky tohoto lahodného nápoje, zrychlíte svůj metabolismus, což vám pomůže správně vyprazdňovat střeva, udržet si ideální váhu, případně zhubnout. Káva také zlepšuje paměť, udržuje a zlepšuje koncentraci, dodává energii a zvyšuje výkonnost.

Podle některých vědeckých studií jeden až dva šálky kávy denně snižují riziko onemocnění jater, rakoviny, ledvinových kamenů nebo Alzheimerovy choroby. Kdy je však nejlepší čas dopřát si kávu? Zdravotní účinky kofeinu obsaženého v kávě jsou pro vaše tělo prospěšné zejména mezi půl desátou a půl dvanáctou dopoledne.

Sdílet Sdílet na Facebooku Odeslat na WhatsApp Odeslat článek emailem

Nejčtenější za 24 hodin

Doporučeno