Pití Coca-Coly nebo Pepsi zvětšuje varlata, tvrdí vědci. Měli by muži začít pravidelně pít kolu?

Sdílet
Pepsi
Pití Coca-Coly nebo Pepsi zvětšuje varlata, tvrdí vědci. Měli by muži začít pravidelně pít colu? Foto: www.freepik.com

Pokud jste muž a rádi pijete kolové nápoje, máme pro vás dobrou zprávu. Nový vědecký výzkum, který provedli vědci z čínské Severozápadní univerzity Minzu, totiž zjistil, že pravidelné pití Coca-Coly nebo Pepsi může vést ke zvětšení mužského pyje. Jak je to možné?

Vyšší hladina testosteronu po pití sycených kolových nápojů

Čínští vědci ve své nejnovější studii odhalili, že pití Pepsi nebo Coca-Coly není pro muže jen příjemným osvěžením. Ve skutečnosti mohou tyto sycené nápoje přinášet mužům mnohem lepší výhody.

V rámci svého pozorování vědci ze Severozápadní univerzity Minzu zjistili, že dospělí myší samci, kteří pravidelně pili Coca-Colu nebo Pepsi, měli vyšší hladinu testosteronu i větší varlata než jejich vrstevníci, kteří tyto kolové nápoje nepili.

Čínští vědci sice uvedli, že pití velkých dávek Pepsi a Coco-Coly vede ke zvýšení hladiny mužského pohlavního hormonu testosteronu a zvětšení varlat, neznamená to však zároveň zvýšenou plodnost. Vědci totiž prozradili, že myší samci, kteří byli v této studii použiti, se nepářili, a tak tento aspekt věci zůstává prozatím neprokázaný.

Myši a Coca-Cola nebo Pepsi. Jak výzkum dopadl?

Vědci rozdělili samce hlodavců do dvou skupin. Jedna skupina pravidelně pila Coca-Colu nebo Pepsi, druhá skupina pak popíjela směs nealkoholického nápoje a vody.

Čínští výzkumníci pak myši podrobili sérii testů. Tyto testy zahrnovaly vážení varlat a odběr krve první, pátý, sedmý, desátý a patnáctý den studie. Na základě těchto testů vědci rychle zjistili, že myši, které pily sycené kolové nápoje, měly výrazně větší varlata než jejich „kamarádi“ z druhé skupiny.

Čínští vědci tak popírají výsledky jiných studií.

Jaký byl vůbec důvod studie čínské Severozápadní univerzity Minzu? Vědci se snažili najít souvislost mezi sycenými nápoji, plodností a mužskými pohlavními orgány. „Pití Coca-Coly a Pepsi-Coly by mohlo podporovat vývoj varlat a zvyšovat vylučování testosteronu,“ uvedli čínští vědci, kteří později publikovali své výsledky v odborném časopise Acta Endocrinol.

Jejich výzkum je však v rozporu s jinými vědeckými studiemi, které naznačují, že slazené nápoje mohou naopak negativně ovlivňovat zdraví mužských varlat.

Sdílet Sdílet na Facebooku Odeslat na WhatsApp Odeslat článek emailem

Nejčtenější za 24 hodin

Doporučeno